Joomla! Virtuemart Webshop Tips Dit is het derde deel van "Joomla! Virtuemart Webshop Tips". In deze serie bespreek ik tips die belangrijk zijn voor (Joomla! Virtuemart) webshops. In dit deel onder meer de noodzaak van veelgestelde vragen en tips voor een overzichtelijke webwinkel.

 

Overzichtelijke webwinkel, is meer verkopen

Het is belangrijk op de overzichtelijkheid van de site te letten. Zo zou u bij het doorklikken naar iedere pagina aan kunnen geven waar de klant zich bevindt en een navigatie overzicht op iedere pagina kunnen plaatsen. Geef uw klant ook de mogelijkheid om weer gemakkelijk bij de home pagina te komen.

Gebruiken:

  • Sitemap component voor Joomla! (Zoeken in Joomla! Extensions Directory)
  • Breadcrumbs in Joomla! (Extensions, Module Manager, New, Breadcrumbs)

Snelle route naar de kassa

Bij een overzichtelijke site hoort een duidelijke en korte route naar de kassa, waarbij aangegeven wordt in welke stap de klant zich bevindt. Klanten haken af als ze niet vlot de kassa kunnen vinden dus houd de stappen of route van producten/diensten kiezen naar betalen kort. Een vuistregel die u zou kunnen hanteren is niet meer dan 3 of 4 klikken tussen product selectie en afrekenen.

Virtuemart heeft dit natuurlijk zelf al goed opgepakt, maar let op dat u bijvoorbeeld een "winkelmand" module gebruikt, zodat uw klanten altijd snel naar hun winkelm

Veel Gestelde Vragen

Stel een FAQ (Frequently Asked Questions) lijst samen voor uw klanten waar ze een overzicht van de verzendmethodes, werkwijze, betaalmethodes, retour beleid en meer kunnen vinden. Als u door de ogen van uw klant kijkt vindt u vanzelf de belangrijkste vragen, zoals “zit er ook garantie op het product?”, “hoe lang van te voren kan ik de bestelling nog annuleren?” enzovoorts.

Deze website is een initiatief van
Chill Creations Joomla! Extensies

Ontvang updates over iDEAL, Joomla webwinkels en meer!

Webwinkel bouwen met Joomla! maar geen idee hoe je moet beginnen?

 

Al een extensie op het oog en je wilt direct beginnen?