Joomla! Virtuemart Tips & Tricks

Tips om uw (Joomla! Virtuemart iDEAL) webshop naar het volgende niveau te tillen. In deze serie bespreek ik er steeds diegene die ik in de praktijk het meest waardevol zijn. Zowel algemene als Joomla! Virtuemart specifieke tips passeren de revue. Vandaag deel 1 van de serie "Joomla! Virtuemart Webshop Tips".

We bespreken de volgende vijf webshop tips.

  • Garandeer (en lever) een geweldige service
    Dat u bestellingen snel afhandelt is vanzelfsprekend. Maar reageert u ook binnen 24 uur op een vraag? Meer dan 40% van uw bezoekers verwachten dat! Daarnaast moet u onderscheidend zijn. Neem bijvoorbeeld altijd een product terug, ook buiten de wettelijke termijn van 7 dagen.
  • Permission Marketing boek van Seth Godin Verdien de aandacht van uw bezoekers en... houdt die vast
    Een paar jaar geleden introduceerde marketing goeroe Seth Godin the term "Permission Marketing". In het kort: koop geen mailinglijsten van bijvoorbeeld de Kamer van Koophandel, maar bedenk leuke acties die ervoor zorgen dat uw doelgroep uw nieuwsbrief wilt ontvangen. Krijg toestemming om uw doelgroep uw reclame toe te sturen. Als u dit voor elkaar krijgt dan heeft een een hele waardevolle mailinglijst.
  • Vermijd populaire taal en vakjargon
    U kent waarschijnlijk veel moeilijke en intelligente termen, maar houdt er rekening mee dat uw doelgroep deze vaak niet kent, en het ok niet waardeert als u die termen gebruikt. Hou de taal in uw webshop eenduidig en vermijd woorden die eigenlijk meer uitleg nodig hebben.
  • Geef alle (verzend-)kosten direct en duidelijk aan
    Volgens de statistieken van een van mijn webshops haakte een groot deel van de klanten die al een bestelling aan het plaatsen waren af in het afrekenproces (de checkout). Na onderzoek bleek de oorzaak hierbij te liggen bij de verzendkosten. De klant kocht een kledingstuk voor slechts €4 en moest daarvoor €3 verzendkosten betalen. Geef, het liefst op de home pagina, al aan wat eventuele verzendkosten zijn. Maak ook andere kosten inzichtelijk en vermeld deze vaak en duidelijk.
  • Ga pas online als de webshop daadwerkelijk "klaar" is
    U moet vermijden om een bericht te plaatsen van: "Deze is onder constructie", dat is namelijk frustrerend voor uw klanten. Zorg dan altijd dat uw website word getest en nagelopen door een panel van vrienden, kennissen, familie, collega's, verwante bedrijven, vraag mening van mensen uit andere branches, die kunnen u dan vertellen wat er verbeterd kan worden.
Deze website is een initiatief van
Chill Creations Joomla! Extensies

Ontvang updates over iDEAL, Joomla webwinkels en meer!

Webwinkel bouwen met Joomla! maar geen idee hoe je moet beginnen?

 

Al een extensie op het oog en je wilt direct beginnen?